Pengikut

Isnin, 11 Julai 2011

SURAT CINTA

Nostalgia surat cinta mengingatkan kita kisah lama..........kisah berbalas surat.......membilang hari.......menunggu encik posmen dan surat wangi disembur pewangi ataupun bedak. Teknologi merubah segalanya.......kita tidak lagi mengasah pena,mengira-ngira dimana patut bermula atau mencari ayat penyudah sebuah surat cinta.
Hanya seminit dua.............menyampaikan hasrat dan seminit dua juga jawapan dibalas.Mudah...menggunakan teknologi masa kini .......SMS.............SAMPAI MESTI SAMPAI.....


SURAT CINTA

Surat cinta
tak berguna
membuang masa
panjang
berjela

Surat cinta
berbunga bahasa
lelah
mengait
puji dan
puja

Terimalah
pesanan ringkas
nyaring isyaratnya
membingit suasana

Berulang membaca
bahasa apa
yang kau guna
tersedak-sedak
sukar
kueja

Surat cinta
berbunga wangi
ia mengharum
dalam hati.


ZULBAHRI HUSSIN.
Kuantan Pahang.
12 julai 2011 p/s surat cinta.............................ada lori ada bas,sudah baca harap balas..........................pecah kaca pecah gelas..........jangan lupa.......balas.....

14 ulasan:

missSenget berkata...

hehee..

tak penah lagi ada pengalaman bagi surat cinta..

MulutPayau berkata...

wowww!!!!...surat cinta barbau wangi...tapi dari dulu smpai lo ni..Mp tak prnah dapat surat cinta..huhuhu

p/s..teringin nak tulis surat cinta..heheheh

zul permatang badak berkata...

miss senget......
ia lah......sekarang kan senang......bemodalkan 1 sen sms boleh dilaungkan kata cinta.......

dulu.....setem 40 sen, envelop 10 sen,....kertas buku latihan sek,tu free....
lagi.....tunggu 2/3 hari......kalau sblah sana diam.........tulis lagi........

zul permatang badak berkata...

Mulut payau...
dulu memang ada dijual writing pad, berbau wangi, bunga-bunga lagi.....
berukir-ukir love....
envelop pun begitu juga.........tapi sekarang siapa nak beli......

sejak wujud sms ,raya tahun yg sudah2 satu kad raya pun org tak hantar kat saya.....
tapi bagus juga........kita tak juga bersusah payah membalasnya......he2 he....

Jendela Hati berkata...

dulu time sekolah,
dpt surat dari bdk kelas sebelah,
mengelabah takut mak marah,
cepat2 lupakan sebab nak belajar.

zul permatang badak berkata...

Jendela Hati...
eh ye.....ke?.....glamour juga masa sekolah ada orang minat.....

Bagus...........utamakan masa depan.yg penting pelajaran perlu diselesaikan..........

biar cita2 berada dihadapan......o.k.....

laskar pelangi berkata...

bila la pelangi nak ada surat cinta...eheee=D

zul permatang badak berkata...

laskar pelangi..
zaman sekarang ni, mana ada lagi orang yang pandai tulis surat,....... surat rasmi pun pakai upah orang, kita duk rileks je........
lo mi....jaman sms.......tak main ayat bungo-bungo.....oghe royat derect....

ghost writer berkata...

surat cinta yang sudah kusam!

zul permatang badak berkata...

ghost writer...
haa...haa....sedih......tiada lagi bahasa bunga2........mengharum jiwa......mengubat duka....

surat cinta sudah tiada...........

kpah k-poh berkata...

memang sah..org lama...teringat pulak masa suami kpah pegi bosnia..hari2 kpah tulis surat..sebab tak tahu bila surat tu boleh sampai kat dia..Kawan2 suami kata..bila balik Malaysia..boleh buat buku..heeee..

zul permatang badak berkata...

kpah-kpoh...
Ha....elok surat tu....dibuat buku, atau tunjukkan pada kami....boleh juga dikongsi....sebuah rindu yang dalam,rindunya bosnia.....

kpah k-poh berkata...

malu ler..heeee...

zul permatang badak berkata...

kpah -kpoh..
peminat2 blog ni....memang mereka minat dengan kisah2 lama.....menyusuri pengalaman...sebagai panduan, berkongsi kepayahan,apatah lagi ketabahan wira2 negara.....mereka sanggup meninggalkan tanahir,demi perjuangan......tak gitu.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...