Pengikut

Rabu, 27 Julai 2011

KAU PERGI

Percubaan untuk mendapat tempat dimedia cetak acapkali juga penulis menemui kegagalan......sajak ini tidak dipilih tapi tak apa kita siar kat sini..............


KAU PERGI

Nostalgia memadu
kasih
telah terpahat
dibatu ini

Bila kemahuan begitu
kuat
kita harungi ombak sengsara
kita dayungi
pulau laksana

Belum sempat hari meninggi
kau pergi
Aku
sedang bermimpi
mimpikan pulau laksana

Kau pergi
tinggal kenangan
musim cinta
telah berlalu

Kau pergi
tinggal harapan
musim kasih
telah padam

Kau pergi
tinggallah aku keseorangan
mengusung hari
membimbit mimpi.....


zulbahri hussin
kuantan
27 julai 2011 p/s salam seni.....

6 ulasan:

syiela berkata...

jgn patah semangat.. teruskan berkarya

zul permatang badak berkata...

syiela...
semangat?..........Ya perlu ada semangat untuk terus berkarya.....

terima kasih.....

insan_marhaen berkata...

IM hantar lagi tak pernah keluar. Sebab itu tulis dalam blog aje. syok sendiri...

zul permatang badak berkata...

insan marhaen...
sama macam saya...beralih ke blog...senang sikit......tapi yg tak bagusnya,kalau kita buat silap tak ada orang tegur.....

kita tidak tau kelemahan kita....
berbeza,jika ditapis oleh editor....
hanya yg terbaik diberi keistimewaan.......

o.k juga kita meriahkan dunia blog ni.....
i/m.....slmt menyambut ramadhan...

nyanyisunyi berkata...

salam zul..rasanya banyak yg tersiar dari yg tak kan...biasalah dalam berkarya...ada suka ada yg tak.

sy suka sajak ini...sy nak copy boleh? sbab rasanya kena sgt dgn diri sy yg ditinggalkan pergi.

zul permatang badak berkata...

nyanyisunyi/ida...
boleh......sajak ini untuk orang sama kisahnya...begitulah kita lalui kehidupan......

bertukar ganti....perkara/hal yg sama...terserahlah pada individu itu sendiri menanganinya......

cuma......sabar je penawarnya.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...