Pengikut

Khamis, 24 November 2011

BEDA

Info gambar: Bukit Yong Pasir Putih Kelantan.
Info gambar: Pemandangan sawah padi sebuah kampung daerah Pasir Putih Kelantan



BEDA


Kita
mengejar sesuatu
yang berbeda
pada titik bahagia pun
penyudahnya belum tentu dapat
memuaskan hati
masing-masing

perjanjian
sementara sayang
masih bernafas
dikala cinta
masih bernyawa

mencari helah
benci
memujuk-mujuk
jemu
seluas laut

bahagia berbeda-beda
perjalanan masih panjang
kita sama-sama mencari
jalan penyelesaian

itulah hakikat hidup
sukar memuaskan hati masing-masing
adakala kita terpaksa
mengalah demi
nafas cinta
yang masih
bernyawa.

zulbahri hussin
kuantan
25 nov 2011.

8 ulasan:

School Of Tots berkata...

Selagi Ada Nafas Cinta
Dalam Kita Meniti Usia
Entah Bila Entah Di Mana
Aroma Cinta Bergema Semula
Mungkin Tika Melutut Di Pusara.

zul permatang badak berkata...

SOTS...
Kita semua mendambakan bahagia.....
kebahagian yang betul2 bahagia.....
tidak pura2.....

Adry@Daun berkata...

Cikgu, Burung yg mcm bangau putih atas pokok tu kat Pahang org panggil burung apa? Mungkin namanya berbeda di setiap negeri.

zul permatang badak berkata...

adry....
burung tu...yg kat atas pokok tu....
burung tu,main2 kat baruh....
haa....itu kat kelantan....

ari tu...sehari kat pasir putih,itu pun tergesa-gesa nak balik jadi fokus pun lebih kurang sbb hari yg sama nak ke Tok Bali......
pukul 3 petang di jertih....terus ke kuantan...

jadi burung yg kat atas pokok tu saya pun sebut bangau juga sbb tak sempat nak tanya org2 kat sana....

c'axoera berkata...

mungkin kita berbeda...

zul permatang badak berkata...

c'axora....
ada orang bahagia dengan pergi memancing, ada org bahagia dgn memikat burung,malah ada yg bahagia bermain futsal.....

ada juga bahagia dgn termenung.....
bahagia dihati masing2....

Adry@Daun berkata...

Kalau di Kelate org panggil burung kapur baju rasanya. Kat sini mmg byk burung ni. Dok berkawan dgn lembu dn kobau..

zul permatang badak berkata...

adry....
sbb ari tu....ada demo duk tambat lembu dlm baruh......
adola,2/3/4 ekor burung tu duk gelewak catuk palo lembu....mungkin duk catuk pirrah ko..tunga ko....

sekalo burung leba jah hok rajin tengok atah belakang lembu......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...