Pengikut

Selasa, 1 November 2011

MENCARI HALUAN

Mengemas fail2 lama terjumpa sajak ni.....Sajak zaman sekolah kut......banyak betul sajak2 cintan cintun .........dari dibuang elok dikongsi bersama.......


MENCARI HALUAN


Cinta kita
berdua
tidak akan pecah
diterik mentari

Cinta kita
berdua
tidak akan luntur
dek pantasnya masa

Tapi
aku tidak menjadi riang
bila kau
jadi kekasih

Palong hati
sebenarnya kosong
tidak ada apa apa lagi
aku berusaha melupakanmu

Lihat pada janji
lihat pada kesungguhan
lihat juga pada angin
membawa benar akan cintamu

Fikirkan dirimu
sebenarnya tiada sejiwa
elok mencari haluan
kerana kita
tidak saling
percaya........


zulbahri hussin
kuantan
1 nov 2011

p/s....................................elok menentukan haluan masing2.....dari bersengketa.........arah tuju elok juga dirancang dari awal......................sukar melepaskan resah....payah membebaskan gelisah............






12 ulasan:

insan_marhaen berkata...

masa bercinta memang banyak ilham!

Jendela Hati berkata...

zaman bercinta masa di kenangkan pun bole buat ilham menulis...

zul permatang badak berkata...

Insan Marhaen,
zaman sekolah banyak terdedah dengan buku2.....bila mood belajar hilang,lain pula jadinya......itu yg conteng2.....
conteng apa saja......

tak sangka pula apa yg dilakar,menjadi penceritaan.....
singkat tapi penuh makna.....lama2
jadi minat pula......

zul permatang badak berkata...

jendela hati.....
yang lama2 kalau diungkit boleh dikait tali temalinya.......

kalau ada mesin zaman lampau mau juga mengendalikannya,tapi tak ada....tempat yg tak boleh kita pergi ialah masa lalu,cuma kotak ingat....yg boleh mengingat, itupun samar2 je.......

kpah k-poh berkata...

masa sekolah..dah bercinta yaaaa...hmmmmm

zul permatang badak berkata...

kpah k-poh...
ek -elee.....kpah kpoh pun gitu jugok....hmmmmm.....

tak kelik kapong rayo aji ni....
cuti pung 2 ari tok dan nok jale-jale.....

MulutPayau berkata...

masa sekolah tu tak pernah cintan-cintun..tak de orng nak...huhuhuh...

Adry@Daun berkata...

Ni cinta monyet zaman sekolah dulu kot..hehe.. Ada yg kekal dn ada yg jadi monyet bercinta...hehe..

School Of Tots berkata...

Haluan Mana Lagi Yang Di Cari?
Bukankah Kita Sepakat Menuju Redha Allah?

zul permatang badak berkata...

mulut payau...
iya...ke?.....Royat sengoti eh.....ambo tau demo wat lolok tu...

bab cintan-cintun ni....meme laa budok2 sekoloh suko gossip2....

ado hok sungguh2 dan ado jugok....hok tak serius......
tapi ado hok ilang gitujah sebab lebih fokus pada....usaha dan cita2....

zul permatang badak berkata...

Adry....
tak dinafikan ada juga yg kekal..........

zul permatang badak berkata...

saudara SOTS..
Kita sepakat membarisi saf yg sama.....cita2 pun sama......

tapi sukar juga menarik mereka memahami..............
pelbagai penafsiran lahir dari cerdik pandai, jadi sukar untuk tunduk pada haluan yg dituju.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...