Pengikut

Rabu, 6 April 2011

MAKAN PAGI


Bila selesai solat subuh mak datin tanya nak makan apa pagi ni.........entahlah jawabku acuh tak acuh je....sebab aku sedang asyik melayan komen2 yang singgah kat blok sajak ni. Komen2 ni perlu dibalas segera sebab bila dah lama mungkin terlupa pula. Atau mungkin juga pengomen2 membelek belek.....mengapalah komen beliau tak dihiraukan. Atas menghargai komen2 tersebut elok aku memperuntukkan masa minum pagi kesini......atau mungkin dalam beberapa minit lagi kawan2 datang menjemput aku untuk minum dikedai.

Dalam meneliti komen2 yang singgah .....aku tersenyum melihat komen dari blogger CEKODOK.........

Pisang ada.....ni dah ranum....dah lembik dah......teperanjat aku.........mak datin meninggikan suara.......ialah kalau perlahan..aku tak hiraukan..........

pagi ni....goreng cekodok je........mak datin menambah.......
tak nak .......kan semalam dah goreng................janganlah buat benda yang sama......sakit perutlaaa...pagi2 ni......manis.......

termenung aku.......memikirkan nak makan apa......

hidupkan enjin motor tu.......kat simpang sana ada orang jual nasi dagang.....beli je.... cekodok tu kita goreng petang ni.......sahutku.....


MAKAN PAGI

Makan pagi
sukar dijangka
kadang kadang lewat
singgah saja
kedai mamak


Buih teh tarik
membuak buak
sekali teguk
separuh
luak

Makan pagi
pulut ditanak
hingga tengahari
perut tidak
senak


Makan pagi
membawa berkat
ditemani isteri
dan
anak-anak.



zulbahri hussin 7/4/2011

kuantan. pahang p/s.... makan pagi kadang2 nasi semalam diper......hangat.....berlauk ikan kukus.............makan pagi tak berkira......mujur ada.......rezeki hari ini berkongsi juga....sikucing dikaki......renung meminta................

18 ulasan:

ziana berkata...

Smlm jer baru saya buat cekodok sejak berkahwin..Bulat dan manis..guna pisang berangan..keh.keh..sedap jugak tp tak semanis pisang emas... he.he Nasi dagang pun blh jugak layannnnnnnn

Alin Marlini berkata...

cekodok yang sedap...hehehhe

zul permatang badak berkata...

ZIANA..
Tak manissss???....senang je isi gula...cekodok pagi2 hee...pedih perut la...manis....kalau waktu petang o.k juga......santai bersama ais.....

zul permatang badak berkata...

AIN MARLINI...

YA....SEDAP .....buat kecil2 cucuk dgn lidi...budak2 suka.....

KELI OH KELI berkata...

makan pagi
yang kaya tak terbahagi
yang miskin di celah gigi

makan pagi
yang terlepas rugi
yang terlupa apatah lagi

makan pagi
syukur pada permulaan rezeki
tuhan yang tiada pernah lupa hambanya ini
aku insaf..menikmati makan pagi kali ini.................

zul permatang badak berkata...

keli oh keli...

permulaan rezeki kadang2 terbabas jam 12 tengahari.....makan tengahri belum ready.......sambar biskut atau roti......
dalam hati...
makan tengahari nanti
kutangguh untuk malam


pasti malam nanti....nasi sejuk tadi siang......tak kisah....kalau tak luak juga.....
esok pagi2.....kerah mak datin goreng.......
begitulah kehidupan insan marhaen............

kitar makanan sehingga tak berbaki.....
cepat2 jangan basi.......

missSenget berkata...

cekodok masa sihat memang tak pandang sangat..
tapi time demam, cekodok laa ubat..
lepas makan terus rasa sihat..
pelik..tapi tu laa hakikat..

mungkin gula asli dalam pisang bagi tenaga kot...

zul permatang badak berkata...

miss senget..
gula asli dlm pisang memang memberi tenaga.....begitu juga dgn buah-buahan yg lain.....jadi....sblm makan yg berat2 makanlah buah buahan dulu....

tapi kita dah silap.....buah2 dimakan slps makan nasi.....

amalkan sarapan pgi dengan buah.....

♥♥LiSsA♥♥ berkata...

sodapnye cokodokkk:)

zul permatang badak berkata...

LISA

zul permatang badak berkata...

LISA

zul permatang badak berkata...

LISA..
KADANG2 MALAS NAK GORENG....LAMBAT....

josrevalution berkata...

salam..kenal..wow..cecodok..huhu...folo u blog..pls folo back yer..tq..:)

need-for-speed-shift-2-unleashed-full

zul permatang badak berkata...

josrevalution..
petang2 goreng cekodok....salam kenal......

Cekodok berkata...

adesss.. cekodok oii.. cekodok.. hahaha... adess....

AkuMuzikFilem berkata...

salam kenalan orang permatang badak kuantan. hehe. kat sana mana sedap makan pagi? tanya cam nak gi je kan. haha. cekodok kosong dengan ikan bilis tu feveret koi

zul permatang badak berkata...

cekodok....
kita orang pandai juga ...buat cekodok.....makan sambil bersajak....hu...hu..

zul permatang badak berkata...

aku muzik filem..
tunggu filem terhebat ......bertajuk
CEKODOK CICAH CILISOS.....nanti ada tu....geng2 filem buat....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...