Pengikut

Sabtu, 26 Mac 2011

NYANYI SUNYI


Seorang rakan blogger menamakan blognya dengan nama nyanyi sunyi.......kebetulan selepas melayari blog beliau penulis bersama keluarga ,,,,berkunjung kepantai ini.......rehat2kan minda, ya...pantai ini memang sunyi,,,,,tengok ada dua pohon rhu,,,,,,mungkin sedikit masa lagi pohon ini akan hilang akibat hakisan.........
.
Nana blog kawan2 pun adakalanya boleh mencetus idea........ialah kalau nama blog ada nilai2 seni
.......mencurah2 idea penulis................untuk blogger nyanyisunyi.......boleh kan pinjam untuk tajuk sajak ni.............


NYANYI SUNYI

Nyanyi sunyi
kala sendiri
melihat kau
pergi
tak kembali


Nyanyi ria
bila kau
ketawa
aku
gembira


Bernyanyi-nyanyi
sang merbah pagi
bersama
berilusi


Bernyanyi-nyanyi
kucuba
mencari rentak
dan
tari


bernyanyi-nyanyi
aku sendiri
dalam
hati.



zulbahri Hussin
Taman Gelora. Kuantan, 26/3/2011 nyanyi juga tapi bersama anak dan isteri.......he...he....

10 ulasan:

Insan Marhaen berkata...

ala... bila pulak nak buat sajak guna nama blog IM?

Nyanyi Sunyi - walaupun sungyi tapi selalu beri IM nasihat yang positif!

Jendela Hati berkata...

nyayi sunyi-xpalah nyayian yg sendiri tau makna lirik nyayi sunyi itu...

KUREKURE COMEL berkata...

seronok betul pegi pantai...pegi waktu tgh hari...

sunyi..aman.....menikmati alam...

zul permatang badak berkata...

INSAN MARHAEN...
Nantilah......ada....ilham belum muncul lagi.....

zul permatang badak berkata...

Jendela hati...
tahu....tak sunyi juga nyanyi2 kecil hanya telinga sendiri yg dengar......lirik pun lirik sendiri....

zul permatang badak berkata...

KURA KURA COMEL/MAT DAN MINA..

Saje....bawa budak2 kutip kulit siput.......budak2 kalau jumpa air....habis basah.....he...he..

misza berkata...

rasa macam belum penah sggh blog nyanyi sunyi ni. mana link nya.

zul permatang badak berkata...

Misza..
blog nyanyisunyi ada link...keblog kedua saya.....cuba lihat kotak shoutmix chat.....masih ada lagi........pusing2 laa jumpa tu...

blog kenali pokok sayangi pokok

kat follower saya pun ada.....o,k ronda2.....

miss nina berkata...

kreatif
dari nama blog pun dapat ilham berpuisi

zul permatang badak berkata...

MISS NINA...
itu yg selalu ronda2 ...cari nama blog yg ada nilai seni...kalau nama blog miss Nina...berlagu seninya...mungkin datang ilham.....apapun temekasih sudi komen....sikit ... tapi penuh makna...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...