Pengikut

Rabu, 9 Mac 2011

KASIH IBU

Sejak kebelakangan ini ada saja idea.....macam air terjun mencurah curah datang.......tengok zink buruk pun timbul idea.....tengok tin susu ,botol kicap,kain buruk...pun boleh disajakkan.......yang herannya tengok batu ni...selonggok dibawah pokok mempelam........eh geram pula nak lepak2 kat sini ....cuaca panas begini tentu batu ni sejuk,kalau batu ditepi jalan panasnya usah ditanya..........

Kepada rakan rakan blogger yang bergelar ibu.......atau adik-adik yang masih bersama ibu tercinta jom layan sajak KASIH IBU. Sajak ni sengaja saya ringkaskan /pendekkan supaya kita cepat habiskan. Hidup sekarang masing masing sibuk orang dah tak layan sajak panjang-panjang......ini zaman orang makan mi segera..............segera nok wat kerja...o.k..


KASIH IBU

Hati menjadi
batu
keras
sukar dipecahkan

Hati menjadi
redup
tempat batu
berteduh

Hati menjadi
sejuk
setelah direndam
airmata seorang
ibu

Yang pasti
kasih ibu berpadu
sekuat
batu
sayang ibu seluas
laut nan
biru.

zulbahri hussin
kuantan...10/3/2011 - - -kasih ibu terlalu.......kasih kekasih tidak menentu.....kasih kawan2 bila dibelanja makan.....

Hakciptatelahdipelihara.

14 ulasan:

uwmaisarah berkata...

nice :)

Mamaleesya berkata...

besh sajak ni

zul permatang badak berkata...

uwmaisarah..
kasih ibu sesejuk salju....
kasih ayah bergerak laju...
kasih saudara....dihati selalu..

zul permatang badak berkata...

Mamaleesya..
kasih kekasih kadang2 palsu...
kasih kekasih juga
penat
menunggu...

Jendela Hati berkata...

Yang nie pun best jugak B-)

zul permatang badak berkata...

JENDELA HATI...
Dengan adanya dunia blog....adik2/anak2
boleh mengasah bakat....tapi sayang mereka tidak berminat berkongsi pandangan.....

terima kasih....ada ulasan....sedikit cuma tapi bermakna......

KUREKURE COMEL berkata...

kasih ibu mmg tidak sama dgn kasih sesiapa didunia ni...


bila ibu ada...kurang hargai ibu...
bila ibu dah takde...fuuhhh...
amat terseksa jiwa...

zul permatang badak berkata...

kura2comel...mat dan mina..
ibu adalah segalanya.....

sekamar rindu berkata...

salam...

saya sangat terbuai dan terkesima membacanya...

Nurun berkata...

hi penulis. ade tak tulis utk majalah or akhbar? mungkin membawa rezeki disitu.

zul permatang badak berkata...

NURUN...
dimana mana pun ada rezeki.....bukan hanya menulis....apa pekerjaan pun jika dilakukan dgn bersungguh....akan tercapai hajat dan cita....

Tanpa Nama berkata...

bagus sajak ni ilike

Tanpa Nama berkata...

best lak gak sajak ni

Tanpa Nama berkata...

Puisi blm aku tlis tapi aku bca kok udh bgus tapi tulisannya salah nggak tambh2 kata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...