Pengikut

Jumaat, 3 Jun 2011

HATI LELAKI

Kenangan diUtusan Malaysia ............sajak pendek...............pendek sangaaaaaattt......tak jelas.....
haa.......jom klik...........betul ke hati lelaki macam tu..........jawab beb.......

8 ulasan:

Insan Marhaen berkata...

wah, masih simpan ya. Hasil tulisan IM di akhbar dan majallah tak tahu dimana kini. Agaknya mak IM dah buang...

zul permatang badak berkata...

INSAN MARHAEN....
eh...simpan laa......anak2 nak tengok.......
saya rasa pernah juga baca karya i/m diakhbar dulu2......
sejak guna tenet ni....jarang saya beli akhbar......
menulis diakhbar pun malas je rasanya sbb......penyiaran lambat sangat........

lagi pun nak langgan akhbar tu.....
baca pun tidak.....

sajak2 ni....mmemang saya simpan....pernah juga diserang anai2.....tapi yg lama2 ni ...banyak kenangan.....

Khairil berkata...

betul tu...karya harus di simpan kerana ada nilai sentimentalnya...

zul permatang badak berkata...

khairul....
pi jalan2 bendang...hijau mata memandang....
mendamaikan jiwa.....

karya....simpan....masa lapang bila tengok....senyum sendiri....
pertama kali khairul komen sini....mekasih.....

zul permatang badak berkata...

maaf.........silap
khairil.........saya sebut khairul...
gopoh2 tadi....

nyanyisunyi berkata...

'Hati lelaki
akan tewas melihat
airmata peempuan
persis kerak nasi
lembut jua
direnjis air...'

hmmm...mungkin ye dan mungkin tidak..
bergantung pada lelaki itu sendiri..

zul permatang badak berkata...

nyanyi sunyi..
mungkin tidak.....kalau ya...tak berlaku penderaan terhadap wanita....yg persis kerak nasi saya kot....
bergantung pada lelaki itu sendiri.......kalau berilmu ada terapan nilai2 agama.....memahami hak2 seorang insan.....mungkin hati cepat terkesan.....

lelaki dan wanita saling bergantung harap........ingin yg terbaik untuk berkongsi hidup......

nyanyisunyi berkata...

"bergantung pada lelaki itu sendiri.......kalau berilmu ada terapan nilai2 agama.....memahami hak2 seorang insan.....mungkin hati cepat terkesan....."

saya setuju sgt zul..tapi zaman sekarang sgt sukar mendapat lelaki sebegitu...kebanyakannya hanya mahu mengambil kesempatan terhadap wanita IT(ibutunggal) seperti sy..wanita IT seperti sayalah yg kena kuat dan tak goyah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...