Pengikut

Rabu, 11 Mei 2011

KEMELUT

Hidup penuh dengan kemelut. Sesekali kita bergelut sukar untuk melepaskan nya. Bergelut dengan perasaan sendiri, antara sedar dengan tidak kita juga membawa kemelut kepada orang lain...........dalam kelam kabut kehidupan....kita mencari sesuatu.....kita juga mencari seseorang yang boleh meleraikan kemelut...............siapakah yang sanggup meleraikan kemelut kita......atau orang yang kita harapkan itu........sebenarnya kehidupannya memang dalam kelam kabut..........


KEMELUT

Aku tidak
punya cerita
cuma
kadang-kadang bila
kau pulang
aku kehairanan


Aku kehairanan melihat
kau terpekik
terlolong
bagai disampuk
polong

Sudahlah
leraikan kemelut
dihatimu
tak perlu
kau bersusah payah menceritakan
kisah itu


Aku takut mendengarnya
aku takut mengetahuinya
cukuplah
jangan kau
sebut
hidupmu
penuh
kelam kabut.


zulbahri hussin.
kuantan 12 hb mei 2011 p/s.. kemelut jadi kelam kabut....serabut.......seperti sabut nyiur...




.

14 ulasan:

zures berkata...

Kemelut tu sejenis binatang kat gambar tu ke?

MulutPayau berkata...

adoiiiii.....hidup saya memang kelam kabut...

zul permatang badak berkata...

zures...
dalam gambar tu ulat daun....sekadar hiasan.........

kemelut dalam sajak tu......konflik jiwa......krisis keyakinan...

zul permatang badak berkata...

mulut payau...
slmt ulang tahun perkahwinan...semoga kebahagian berterusan.....

kelam kabut sikit2 adalah.....melihat jam kat dinding...mengurus anak2 kesekolah...biasa waktu pagi....h/phone tak bercas.....bla...bla...bla..

tapi idea sajak tu....dari tajuk blog.....kelam kabut kehidupan...he2..he...

Jendela Hati berkata...

idup ini kdg kemelut kdg kelamkelibut...ntah yg mana satu huhu...tu yg kdg naik takut...

missSenget berkata...

kesian org tu..

mahu bercerita..

tapi incek zul xnk dengar..

Insan Marhaen berkata...

itulah nak jadi orang
tidakkah senang jadi ulat
di dalam batu pun boleh makan.

hanya ada satu orang
yang di katakan boleh makan batu
tapi hanya satu orang sahaja yang tahu siapakah orang itu
........ P Ramlee.

MulutPayau berkata...

Assalamualaikum Zul...
Nasib baik sajak2 ni tak hilang yer...
Kalau hilang memang kelam kabut nanti....

zul permatang badak berkata...

insan marhaen..
wah i/m ni minat cerita p.ramlie.....

ulat dlm batu......boleh hidup...
ulat makan batu ke??
kita makan nasi....he...he...

zul permatang badak berkata...

MULUT PAYAU..
memang kelam kabut hari tu....blogger problem.....tak boleh komen, komen hilang,entri ghaib....

satu hari saya..blah dan tak layan compt.....

nyanyisunyi berkata...

Aku pun berada dalam kemelut
tetapi biarlah ia trsimpan kejap dalan hati..
hanya aku dan DIA yg tahu..

hani@debumelukut berkata...

terasa mcm sajak ni khas buat saya pulak..

zul permatang badak berkata...

Nyanyi sunyi...
faham....kisah hari tu tu kan...tapi mengapa siDia...tidak menjelma.....
sekurang-kurangnya lerai lah kemelut ya...
sabar.....

zul permatang badak berkata...

Puan hani/debumelukut...
ada....yg tajuk Mok/Mak selamat hari ibu tu.....loghat kelate tu khas untuk puan Hani.....

sempat lagi ni....so lagi selamat hari guru.....dari sayo....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...