Pengikut

Isnin, 5 Disember 2011

MAKANLAH........

Suasana petang yang redup adakalanya kita dihambat mengantuk . Berusaha menegakkan kelopak mata adakalanya kita tewas jua. Dikerusi ini penulis hampir terlelap......namun terfikir juga mengapa tidak dicari sesuatu yang boleh menyegarkan mata ......sesuatu yang digelar kudapan..........ya ..keropok goreng bersira cili......jom kita makan........


MAKANLAH


Makanlah
aku makan
bukan untuk kenyang

Aku
makan main-main
untuk menghilangkan
mengantuk
untuk cerahkan mata
yang redup

makanlah
ayuh kita berkongsi,
citarasa mungkin berbeza
tapi
untuk mengambil hatiku
kau harus
cuba

makanlah
jika kau berselera
ambillah semua.


zulbahri hussin
kuantan
5 dec 2011
................................p/s..................petang2 ni kalau ada goreng pisang kan best..........tapi dikaw kejiranan penulis bila ada yg mulakan jualan goreng-gorengan.........ramai pula yang ikut nak berniaga...........................

8 ulasan:

nyanyisunyi berkata...

Puasalah Zul..
jadi tak dapatlah nk mengunyah2 hilangkan rasa teramat mengantuk ni...:))

zul permatang badak berkata...

nyanyisunyi...
tak apa nanti lepas berbuka...boleh cuba ......

MulutPayau berkata...

tengah diet ni....huhuhu

zul permatang badak berkata...

mulut payau.....
ialah....
tak kan......makan keropok sira,sekeping pun takut....

tak bertambah kilo pun.....
he..he..

School Of Tots berkata...

Makan malam sambal udang
Terasa pedas pula di bibir
Petik rambutan di laman
Di makan sambil zikir.

Nota: Pokok rambutan di laman tgh berbuah, pokoknya rendang, boleh main petik je buah yg dah masak ranum. Alhamdulillah.

zul permatang badak berkata...

sots....
rezeki......moga tahun depan dilipatgandakan lagi.....

zikir....tumbuh tumbuhan juga memahaminya.......

Unggun Puisi berkata...

terima kasih, tuhan... kerana aku masih boleh makan walaupun sebehagian gigi sudah hilang..

zul permatang badak berkata...

unggun puisi..
masih ada gigi, tapi bila sakit gigi....ilham tak mari....
ayam berkokok pun....suara ngeri...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...