Pengikut

Sabtu, 6 Ogos 2011

RAMADHAN

Bulan puasa rajin-rajinlah bersedekah.........bersedekahlah kamu walaupun sebiji kurma.......boleh......


RAMADHAN


Puasa
menahan lapar
dan dahaga
menahan segalanya


Nikmat berpuasa
ketika berbuka
bersyukur rezeki
dikongsi bersama


Belajar dimadrasah
ramadhan
menginsafi sikaya
dan simiskin
duduk diaras yang sama
menyuap
sebiji kurma..........

zulbahri hussin
kuantan
7 ogos 2011 p/s.......orang yang berpuasa itu orang yang sabar..........menahan segalanya................................................................................................................................................

6 ulasan:

nyanyisunyi berkata...

assalamualaikum ..
Bulan Ramadhan memang penuh keberkatan..bila niat hati ikhlas menolong seseorg dlm kesusahan pasti ada ganjarannya...ini berlaku sendiri pada diri saya...alhamdulillah Allah mengatur sesuatu sgt indah..Allah bayar cash di dunia... belum lagi di akhirat..sy sgt terharu bila kebaikan dibalas kebaikan...apa lagi jika bersedekah pada anak2 yatim...sgt besar ganjarannya.

MulutPayau berkata...

Siapapun kita...disisi Allah,kita tetap sama..dan bersedekahlah dgn ikhlas, bukan tujuan utk menunjuk2...

p/s...kurma brtangkai mmng sedapkan...

zul permatang badak berkata...

nyanyisunyi....
sedekah juga kue-kueh...berjamu lepas solat tarawih.....gilir2....

tidak dinafikan kemeriahan ramadhan mengundang semangat ukhuawah yang berada bersimpul senyum membantu....

nanti kemeriahan syawal sama2 merayakannya.......

dimadrasah ramadhan mendisiplinkan kita....tentang sabar,tentang rendah diri,tentang siapa kita.......

zul permatang badak berkata...

mulut payau...
masa tingal dikelantan,orang2 kat sana buat jamuan berbuka,mmmm....tiap2 petang ada je pelawaan...

p/s..kurma bertangkai,saje nak ubah selera.....tapi sekarang dah banyak dipasaran,harga pun...boleh lah .....

Jendela Hati berkata...

selamat berpuasa buat en zul dan keluarga. tak kira kaya atau miskin. sempurna atau hina. muda atau tua. semuanya sama di sisi Allah swt.

zul permatang badak berkata...

jendela hati...
betul2....slamat berpuasa juga....dan haa....banyak menu baru yg dimasak setiap petang.....sbb jendela hati suka masak2 dan makan2......
betul.......nanti saya kunjung tengok menu kat blog sana....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...