Pengikut

Selasa, 23 November 2010

HARI KEPUTUSAN UPSR 2010 (11/11/2010) HARI YANG MENDEBARKAN



Setelah bekerja keras selama enam tahun. Tuisyen siang malam. Belajar di hari cuti, akhirnya target untuk mendapatkan keputusan yang cemerlang iaitu 5A tercapai juga. Bukan aku seorang tapi 35 orang rakan sekelas ku mendapat keputusan yang sama. Sesuai dengan nama aku Muhammad Muhajirin yang akan terus berhijrah. Penhijrahan yang memungkinkan kejayaan yang lumayan. Terima kasih buat guru kelasku Cikgu Shamsiah dan kesemua guru-guru yang terlibat yang turut bekerja keras.

Tak lupa juga terima kasih yang amat buat bapaku Encik Zulbahri dan mamaku Pn. Nora. Mereka terus memberi semangat dan meyakinkan bahawa hanya pelajaran dan ilmu yang boleh mengubah nasib seseorang.

Disebelah ku ini Pn. Faridah GPK Hal Ehwal Murid. Terima kasih buat beliau kerana sudi menyampaikan slip keputusan UPSR untuk pelajar-pelajar di hari tersebut.

Turut sama mendapat 5A sahabat baikku, tiap petang ke rumahku untuk belajar secara berkumpulan sehingga pulang lewat petang, Amirul Hafiz Bin Adam juga memperolehi kejayaan cemerlang.

Dua orang ni, mereka memang 'kamcing' dengan aku juga mendapat 5A, bersongkok tersenyum 'happy', Putera Muhammad Aiman Danial Bin Muhammad Sapiee. Yang berdiri tegak kat tengah tu Muhammad Imran Bin Ruslan juga skor 5A. No.3 Aku, Muhammad Muhajirin Bin Zulbahri.

Hari yang menggembirakan, Putera, Amirul, Aku, Ayah Putera, Encik Sapiee turut hadir untuk berkongsi kejayaan dengan kami. Riak kepuasan jelas terpancar di wajah Encik Sapiee bila mana kami bertiga mendapat keputusan yang cemerlang.


Sebahagian kawan-kawan ku pelajar Sekolah Kebangsaan Permatang Badak Kuantan Pahang tahun enam sesi persekolahan 2010 mencapai kejayaan cemerlang dalam peperiksaan UPSR. Kepada semua selamat tinggal. Memori terindah menuntut ilmu bersama, suka dan duka akan aku sematkan sebagai kenangan. Tahun hadapan 2011 kita akan bertukar haluan tapi matlamat tetap sama mengejar menara gading.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

I every time used to read post in news papers but now as I am
a user of internet therefore from now I am using net for posts, thanks to web.


My blog Michael Kors Handbags

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...